מאמן כושר אישי | אימון כושר אישי

אימון כושר אישי עד הבית
עם מאמן כושר מוסמך שיוביל אותך להצלחה!




 
 
מאמן כושר אישי בפייסבוק

מאמנת כושר אישית

אימון בבית | מדריך כושר | shape4u

אכילה לפני ואחרי אימון כושר

דף הבית >> מאמרים >> המלצות תזונה, דיאטה ועוד >> אכילה לפני ואחרי אימון כושר
לפני אימון כושר  
מאוד חשוב להגיע לאימון כושר עם רמת סוכר תקינה, העוזרת להרגשת עירנות ורעננות. הארוחה העיקרית, צריכה להיות כשלוש או ארבע שעות לפני האימון ולכלול שתיים - שלוש מנות פחמימה, בעלות אינדקס גליקמי נמוך.
מנות לדוגמא: שתי פרוסות לחם מחיטה מלאה, ארבע פרוסות לחם קל, 35 גר' דגני בוקר, כוס אורז או פסטה. הפחמימות מתפרקות לאט ויספיקו עד האימון שכן הגוף הגוף משתמש בפחמימות גם במנוחה.
ארוחה לפני אימון כושר צריכה להיות כ- 15-20 דקות לפני האימון ולכלול מנת פחמימה או שתיים עם אינדקס גליקמי גבוה. מנות לדוגמא: פרי, יוגורט דל שומן או כוס חלב. פחמימה זו נספגת מהר, מעלה את רמת הגלוקוז בדם ובכך מספקת סוכר זמין לתחילת הפעילות.
לאלו המעדיפים להתאמן מוקדם בבוקר חשוב במיוחד לאכול ארוחה זו, אחרת הגוף מפרק שריר. אלו המתאמנים כשעה וחצי עד שעתיים אחרי הארוחה העיקרית, יכולים להסתפק בארוחה זו בלבד.
אכילה לפני אימון כושר
   
אחרי אימון כושר  
אחרי אימון גם אם האימון הסתיים בשעה מאוחרת, אם מוותרים על ארוחה זו הגוף חווה צום במשך זמן רב. צום לא תורם לשריפת אנרגיה ולא מתבצע חידוש מאגרים ותהליכים אחרים הנחוצים לגופנו.
הארוחה שלאחר האימון צריכה להיות בעלת אינדקס גליקמי נמוך ובהתאמה לקצובה היומית. חשוב שהארוחה תכלול פחמימות שיספקו סוכר לשרירים, וחלבונים שיאוששו את רקמת השריר. דוגמא לארוחה: שתי פרוסות לחם מחיטה מלאה (שתי מנות פחמימה) עם טונה וביצה או גבינה רזה עד חמישה אחוזים (חלבונים) וירקות.
לאחר אימון כושר ניתן לאכול גם ארוחה מבושלת שתכלול מנת בשר או דג, לא מטוגן שיספקו את מנת החלבון, יחד עם כוס אורז או תפוח אדמה אפוי (שתי מנות פחמימה) וירקות מבושלים.
ולא לשכוח הרבה מים.במהלך האימון מזיעים ומאבדים נוזלים. שעה אחת של פעילות גופנית גורמת לאיבוד של בין ליטר לליטר וחצי של נוזלים, אותם צריך להשלים.
מים הם הנוזל המתאים ביותר לשתייה לפני ובמהלך פעילות אירובית נמרצת. משקאות ממותקים מוסיפים לנו קלוריות מסוכר ללא ערך תזונתי נוסף. משקה מוגז אינו מומלץ, מפני שהגזים מקטינים את נפח הנוזלים. משקאות עם אלכוהול או קפאין אינם מומלצים כי הם משתנים.
לפני אימון כושר מומלץ לשתות כחצי ליטר מים, זה אינו נפח גדול כל שלא יפריע למהלך האימון. במהלך האימון מומלץ לשתות 150 מ"ל כל רבע שעה או 300 מ"ל כל חצי שעה.
אכילה אחרי אימון כושר
לאחר אימון מומלץ להשלים את הנוזלים שאבדו בהדרגה, שכן כמות נוזלים גדולה בבת אחת עלולה להפריע לספיגת הפחמימות הדרושות לחידוש מאגר הגליקוגן וספיגת החלבון. חשוב להגיע לאימון עם רמת סוכר תקינה המסייעת להרגשת עירנות  

חזרה לעמוד הבית של - מאמן כושר אישי


Go Back  Print  Send Page
 
מאמני כושר אישי עד הבית - Shape4U ניצה 5 נתניה, מיקוד: 4226234, טל: 055-88-123-05 / 050-456-3000
email: shape4umail@gmail.com
מאמן כושר אישי, אימון כושר אישי
כל הזכויות שמורות ל- Shape4U אין להעתיק או לשכפל מידע
Copyright © 2008 Shape4U Company LTD. All rights reserv

מאמן כושר אישי | מאמנת כושר אישית | פעילות גופנית | אימון כושר אישי לנשים | כושר גופני | חלבון | מאמרים מקצועיים | חנות הכושר | שיתופי פעולה| פרסום באתר | כניסת מאמנים | פורום מאמנים | פעילויות נוספות | קישורים מועילים | מפת אתר personal trainer l

 
לייבסיטי - בניית אתרים