מאמן כושר אישי | אימון כושר אישי

אימון כושר אישי עד הבית
עם מאמן כושר מוסמך שיוביל אותך להצלחה!




 
 
מאמן כושר אישי בפייסבוק

מאמנת כושר אישית

אימון בבית | מדריך כושר | shape4u

רגישות ללקטוז

דף הבית >> מאמרים >> המלצות תזונה, דיאטה ועוד >> רגישות ללקטוז
לקטוז, רגישות ללקטוז , אי סבילות ללקטוז, חוסר יכולת לעכל מוצרי חלב.
רגישות ללקטוז
מהי רגישות ללקטוז?
רגישות ללקטוז היא בעיה קלינית המאופיינת באי היכולת לעכל מוצרי חלב בצורה טובה. הלקטוז הוא דו סוכר אשר במוצרי חלב.
עיכול הלקטוז מתבצע בעזרת אנזים בשם לקטאז המפרק את הלקטוז במרכיבים – גלוקוז וגלקטוז. בשל המחסור באנזים זה מגיע הלקטוז אל המעי הגס ומפורק שם על ידי חומצה לקטית
החומצה הלקטית והלקטוז הבלתי מפורק גורמים למעי לספוח אליו יותר מים, דבר העלול לגרום לשלשול, ואילו המתאן והמימן יוצרים הצטברות גזים שעלולה לגרום נפיחות וכאבי בטן. תסמינים אלו נוצרים במערכת העיכול בלבד ואינם מערבים תגובה חיסונית, וזה בניגוד לאלרגיה לחלבון החלב
המצב ניתן לאבחון קליני על ידי בדיקת
רגישות ללקטוז, בדיקת נשמיה או בדיקת חומציות הצואה. רוב הרגישים ללקטוז יכולים לשתות ככוס חלב אחת ביום ללא תסמינים חריפים.
על פי הערכות בכ-75% מקרב האוכלוסייה בעולם מופיעה רגישות מסוימת
מרבית האנשים בעלי ספיגה לקויה של לקטוז אינם סובלים מאי סבילות ללקטוז ברמה קלינית. כמו כן, אנשים רבים המניחים שיש להם רגישות ללקטוז מייחסים בטעות מגוון הפרעות במערכת העיכול לרגישות ללקטוז, ולמעשה כלל אינם סובלים מספיגה לקויה של לקטוז.
ילדים קטנים בדרך כלל אינם מפתחים תסמינים של רגישות ללקטוז. כלומר, רוב האנשים עם חסר בלקטאז חוו את תחילת התסמינים בגיל ההתבגרות ולאחריו. קיימות דרגות שונות של
רגישות ללקטוז. רוב האנשים השייכים לחברה המערבית הסובלים מהתופעה מסוגלים לעכל מוצרי חלב וחלב בכמויות מדודות ומבוקרות. כך, לדוגמה, בעלי רגישות ללקטוז יכולים לרוב לצרוך חלב דל או נטול לקטוז, או לחלופין כמויות קטנות של לקטוז, כגון אלו המצויות ביוגורט, בקוטג' ובגבינות קשות. מיעוט מבני אדם הסובלים מרגישות ללקטוז אינם מסוגלים כלל לעכל מוצרי חלב.
אנשים רבים עם רגישות אמיתית ללקטוז, או כאלה החושבים שהם סובלים מהתסמונת, נמנעים מצריכת מוצרי חלב. בשל כך, לרוב, הם צורכים כמות בלתי מספיקה של סידן וויטמין D, דבר העלול להשפיע על ירידה בצפיפות העצם, אוסטיאופורוזיס ובעיות בריאותיות נוספות.
מוצרי חלב מהווים את המקור החשוב והנגיש ביותר לסידן, ויטמין D, מגנזיום, אשלגן, ריבופלבין ורכיבי תזונה חיוניים אחרים שצריכה בלתי מספקת שלהם עלולה לגרום לנזקים בריאותיים בגוף כגון ירידה בצפיפות המינרלים בעצמות, אוסטיאופורוזיס והגדלה משמעותית של הסיכון לשברים ורככת. צריכת מוצרי חלב יכולה לסייע גם במניעת מחלות כמו סרטן המעי הגס, סוכרת ומחלות לב, בירידה בהתפתחות הפוליפים במעי הגס, בהורדת ערכי לחץ הדם, במניעת התסמונת המטבולית, ובהגדלת הייצור של חומצות שומן המסייעות בהפחתת הסיכון לדלקות.
המחסור בלקטאז שונה מאדם לאדם.
ברוב המקרים, אנשים עם רגישות ללקטוז אינם צריכים להימנע לחלוטין מצריכת מוצרי חלב. ההמלצות התזונתיות החדשות מעודדות אנשים עם רגישות ללקטוז לצרוך כ-12 גרם לקטוז ביום. באמצעות צריכת חלב ומוצריו.
5 טיפים לאנשים הסובלים מרגישות ללקטוז
1. לאכול כמויות קטנות של חלב או מוצרי חלב בכל ארוחה. אם חשים בתסמינים לאחר שתיית כוס חלב, כדאי לנסות לשתות רק חצי כוס חלב, מספר פעמים במשך היום.
2. לבחור במוצרי חלב שמכילים פחות לקטוז, ביניהם: חלב דל או נטול לקטוז, יוגורט, קוטג', גבינות קשות וגבינות שעברו הבשלה כגון גבינה שווייצרית, פרמזן וצ`דר.
3. לשלב את מוצרי החלב בארוחה מלאה. אכילת תערובת של מזונות גורמת לשחרור איטי של הלקטוז, דבר המקל על עיכולו.
4. לאכול מוצרי חלב, כמו יוגורט פרוביוטי. החיידקים הפרוביוטים מסייעים בפירוק הלקטוז ומקלים על עיכולו.
5. להיעזר בתוספי לקטאז בצורה נוזלית או בטבליות לפני אכילת מוצרי חלב.
על אנשים שאין באפשרותם לאכול מוצרי חלב (למשל, אנשים עם אלרגיה לחלבון החלב) להשלים את צריכת הסידן ממקורות תזונתיים אחרים, למשל: ירקות עליים, פירות יבשים, טחינה, חלבה, מוצרי סויה, סרדינים.
רגישות ללקטוז, לקטוז, לקטוזה, חוסר עיכול לקטוז
חזרה לעמוד אימון כושר אישי
 
מאמני כושר אישי עד הבית - Shape4U ניצה 5 נתניה, מיקוד: 4226234, טל: 055-88-123-05 / 050-456-3000
email: shape4umail@gmail.com
מאמן כושר אישי, אימון כושר אישי
כל הזכויות שמורות ל- Shape4U אין להעתיק או לשכפל מידע
Copyright © 2008 Shape4U Company LTD. All rights reserv

מאמן כושר אישי | מאמנת כושר אישית | פעילות גופנית | אימון כושר אישי לנשים | כושר גופני | חלבון | מאמרים מקצועיים | חנות הכושר | שיתופי פעולה| פרסום באתר | כניסת מאמנים | פורום מאמנים | פעילויות נוספות | קישורים מועילים | מפת אתר personal trainer l

 
לייבסיטי - בניית אתרים