איך תמנעו מעודף משקל לא בריא

משקל עודף הוא לא רק סכנה בריאותית, אלא הוא גם משפיע על ההערכה העצמית, מצבי הרוח והביטחון העצמי שלך.

הדרך הטובה ביותר להימנע ממשקל עודף לא בריא היא למצוא את מה שמתאים לך ולהתמיד בו. לדוגמה, אם אתה אוהב את חדר הכושר יותר מאשר ללכת לטיולים או לעשות יוגה, נסה ללכת לפחות 3 פעמים בשבוע. אם אתה אוהב לאכול מזון בריא יותר מאשר לשתות מיץ או לאכול מזון מהיר, נסה לאכול בריא ככל האפשר.

הצעד הראשון הוא לזהות את הסיבה לעלייה במשקל. ישנם גורמים רבים שיכולים להוביל לעלייה במשקל כגון מתח, תרופות וגנטיקה. לאחר שזיהית את הסיבה, תוכל לעבוד על תוכנית להתגבר עליה.

ייתכן שדיאטנית תוכל לעזור לך למצוא תוכנית אכילה בריאה שתתאים לאורח החיים ולצרכים שלך. הם עשויים גם להמליץ על צורות פעילות גופנית אקטיביות יותר כגון הליכה או שחייה עבור אלה שאינם רגילים להתאמן על בסיס קבוע.

הרבה אנשים שסובלים מעודף משקל או השמנת יתר חושבים שהמשקל שלהם תקין אבל האמת היא שהם לא בריאים. הם צריכים לשנות את אורח החיים וההרגלים שלהם כדי לרדת במשקל העודף.

ישנן דרכים רבות לרדת במשקל כמו דיאטה, פעילות גופנית וניתוח. אך ייתכן ששיטות אלו לא יתאימו לכל אחד ולכן עדיף שתתייעץ עם הרופא שלך לפני שתחליט איזו שיטה תתאים לך ביותר.

מאיזה משקל מגדירים אדם כמשקל עודף?

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. המשקל שבו אדם מוגדר כעודף משקל משתנה ממדינה למדינה, ואפילו מארגון אחד למשנהו.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר עודף משקל והשמנת יתר כהצטברות שומן חריגה או מוגזמת המהווה סיכון לבריאות.

ארגון הבריאות העולמי קבע את נקודות הניתוק הבאות של אינדקס מסת הגוף (BMI) כדי להגדיר עודף משקל והשמנת יתר:

עודף משקל: BMI של 25-29.9

השמנת יתר: BMI של 30 ומעלה

מה נחשב לעודף משקל או השמנת יתר? אלה נקבעים בדרך כלל על ידי מדד מסת הגוף (BMI). BMI הוא מדד לשומן הגוף המבוסס על גובה ומשקל. אדם עם BMI של 25-29.9 נחשב לעודף משקל, בעוד מישהו עם BMI של 30 ומעלה נחשב להשמנה.

המשקל שבו אדם מוגדר כעודף משקל תלוי בגובהו ובמינו. עבור גברים, מספר זה נע בין 18.5 ל-24.9; לנשים, הוא נע בין 18.6 ל-27.3

לעודף משקל יכולות להיות השפעות בריאותיות שליליות רבות כמו לחץ דם גבוה וסוכרת מסוג 2

שיירינג איז קיירינג
תוכן עניינים